Com treure més bona nota

Tots aquests estudiants que s’han queixat de la tria d’una poesia de Carner a la selectivitat, és probable que haurien preferit comentar el poema cantat Hi ha deu ampolles a dalt de la paret. S’hi haurien pogut lluir, amb una disertació sobre la indústria de les aigües minerals, tot i que el vers “Però si una ampolla caigués per mala sort” potser els hauria sigut un escull seriós. A més, alguns professors haurien fet notar que aquest poema popular no entrava dins el temari de segon de batxillerat (el parvulari queda lluny i els nois potser han oblidat algunes nocions, com ara cordar-se la bata). Com va denunciar una professora a l’informatiu 14/15 de RAC1, la poesia de Carner no entrava al temari de segon, sinó al de primer. Tampoc no hi entrava que Colom va descobrir Amèrica amb tres caravel·les (el concepte caravel·la desorienta molt). En canvi, la prova de castellà va entusiasmar els estudiants, ja que podien triar un escrit de Bibiana Aído, la ministra d’Igualtat, sobre el desencís dels joves amb la política. Al mateix 14/15, una noia declarava: “M’ha sortit molt bé, he aprofitat les eleccions europees per dir [sic] la passivitat dels joves”. Per obtenir una nota més alta, els estudiants haurien pogut escriure –tradueixo-: “Finalment, el desencís de la política per part dels joves també creix amb proves de selectivitat com aquesta. S’ha de ser molt llepaculs i palanganer per posar un escrit d’un ministre en funcions”. Potser no haurien tret excel·lent perquè palanganer no és correcte. Mamoneig, tampoc.

Enric Gomà, Avui, 13 de juny del 2009.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Exèquies laiques: el capdevilisme

¿Qué es una nación?

Barthes, el símptoma