Fusters interplanetaris

Pensava que al cap d'uns dies de l'aniversari de l'arribada d'Armstrong i Aldrin a la Lluna, algun periodista hauria mencionat la polèmica interestel·lar que hi va haver arran d'aquell viatge; però no. Breument: segons l'ufòleg anglès Timothy Good, Armstrong -poc després de la seva tornada, en el curs d'un simposi de la NASA- va confessar que, mentre es feia l'aterratge, la tripulació havia vist dues naus enormes d'origen desconegut a la superfície lunar. Comentaris semblants han estat atribuïts a molts altres astronautes: el 1962, per exemple, Scott Carpenter deia que havia vist un ovni mentre pilotava el seu Mercury 7. Durant anys, jo desitjava amb urgència que aquests objectes desconeguts existissin i que fossin d'origen extraterrestre i que baixessin a la Terra d'una vegada i posessin fi a totes les coses que em feien la vida insuportable, des de les passarel·les de moda fins a la cara de la Margaret Thatcher. I no era l'únic: va ser per aquella època que la banda canadenca Klaatu va treure una cançó que es diu, traduïda, Volem parlar amb els ocupants de naus interplanetàries i la cantaven de bona fe, ja que el 1976 encara es creia que les ones de FM no rebotaven contra objectes sòlids i que podrien arribar a l'espai exterior. Amb el pas dels anys, la meva creença en l'existència dels ovnis s'ha anat esfumant davant la manca innegable de proves. A més a més, fa poc vaig escoltar la versió embafadorament ensucrada que The Carpenters -que comparteixen cognom de fuster amb l'astronauta Scott- van fer de la cançó dels Klaatu. Per tant, ja m'és més igual que mai que hi hagi o no extraterrestres, segur com estic que només en sentir aquest despropòsit musical camí de la Terra, avortarien els plans d'invasió i tornarien cap a Sírius 2 amb un coet al cul.

Matthew Tree, Avui, 11/08/2009

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Exèquies laiques: el capdevilisme

¿Qué es una nación?

Barthes, el símptoma