diumenge, 9 d’agost de 2009

Noticiari perpetu

Suspenen a l’agost L’informatiu vespre de La 2. A mi m’ha sabut greu aquesta decisió (i tot apunta que serà per sempre), perquè els dies en què estic àvid d’informació i periodisme plural gaudeixo de tres hores llargues de notícies sense –quasi- interrupció. Sopat i en pijama, començo a dos quarts i mig de vuit amb l’Infovespre de BTV i el seu periodisme de proximitat, centrat en notícies de la ciutat de Barcelona. Segueixo després a les vuit amb L’informatiu vespre de La 2, des d’on Mireia Bonache m’ofereix l’actualitat més immediata. Després de vint-i-cinc minuts en què l’absència de noticiaris m’aboca a mirar el canal 3/24, llegir diaris digitals o trucar un amic per continuar-me informant (si no en trobo cap, marco el 010 i faig qualsevol consulta –sobre una sastreria del carrer Sepúlveda és la més habitual-). Quan falten cinc minuts per les nou, a Noticias Cuatro Iñaki Gabilondo em solaça amb una de les seves prèdiques diàries i em dicta quines opinions haig de tenir per ser (reconec que de vegades em fa mandra) un espanyol progressista i un home de bé. A les nou en punt, canvio de canal i miro el Telenotícies Vespre de TV3, on cobreixen amb gran desplegament i detall qualsevol notícia procedent d’Hispanoamèrica (una estratègia per acostar-se als immigrants d’aquells països. Si n’haguessin vingut molts d’Oceania, els catalans estaríem informadíssims sobre política polinèsia). Fortament neguitós (el periodisme plural em desassossega), alterno el Telenotícies amb el Telediario 3 de La 1 (bàsicament perquè estic ansiós d’obtenir més informació de Toledo, Zamora i Huelva). Moltes nits també dono un cop d’ull a Informativos Tele5 i Notícies 9 (segueixo amb molt interès totes les inauguracions i actes del president Camps). Faig temps i, a les deu, miro l’Infonit del Xavier Muixí a BTV, el més incisiu i aclaridor. En acabar, ben informat, em prenc un got de llet calenta.

Enric Gomà, Time Out, 6 d'agost del 2009.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir