divendres, 14 d’agost de 2009

Reciclistes

A Suïssa –segons el meu cunyat, que hi vivia fins fa poc–, pobre de tu si no recicles les teves escombraries amb la precisió d’un químic experimental. Hi ha suïssos que han de dedicar ben bé mitja hora diària a la separació de les deixalles orgàniques de les completament inanimades; o el vidre verd del vidre transparent i sobretot del vidre ambre; o les piles de les piles recarregables i les piles recarregables de les piles botó; o el cartró del paper de diari; o el plàstic PET del plàstic gens PET. I ho fan, això, els del país de la xocolata serrada, no pas perquè tots plegats pateixin nit i dia per la precarietat del medi ambient, sinó perquè la policia té el dret i el deure d’inspeccionar les bosses d’escombraries; i si hi troben algun article que no ha estat dipositat al bidó de residus adequat, esbrinen, a través de qualsevol pista que els ofereixi la bossa en qüestió, on viu el veí culpable i tot seguit li posen una multa.

L’altre dia jo explicava tot això al programa Cel obert de Ràdio 4, tot insinuant que ho trobava un pèl excessiu. No sabia pas que m’escoltava una representant de la Federació d’Ecologistes de Catalunya, la qual, poc després, va trucar per dir que estava convençuda que els meus comentaris crítics pel que feia a l’escodrinyament policial de les escombraries havien estat “volgudament frívols”.

Doncs no, senyora. Només imaginar que uns policies poguessin escorcollar la meva brossa amb impunitat em fa venir basca. Què pensarien, posem per cas, de les galetes de règim que hi llenço, senceres, dia sí i dia també? O de les innombrables llaunes de Heineken buides que hi trobarien cada dimecres? I en veure els caps de conill que amb prou feines hi caben els caps de setmana, què els passaria pel cap a aquesta bona gent uniformada?

Matthew Tree, Avui, 14/08/2009

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir