dijous, 11 de març de 2010

Liderant el pollastre

M’estava a casa endreçant la meva col·lecció d’embolcalls de pa de pessic, quan una promoció va anunciar Banda ampla, el debat dels dimecres a la nit de TV3 que condueixen Lídia Heredia i Toni Martínez. Ens informaven que a la propera edició debatrien sobre totes aquestes consultes per a la independència, que cada tant es celebren a diverses poblacions del país. Hi he anat a dues, a Arenys de Munt i a Castellar del Vallès, per treure-hi el nas, i em veig en condicions d’afirmar que sense la Falange Española perden molt. De fet, la Falange no hauria de faltar en cap acte públic, perquè hi dóna una lluminositat, un entusiasme, una direcció. No veuria amb mals ulls que la Falange irrompés amb banderes, uniformes i correatges, cantant Montañas nevadas, a la festa de primera comunió de les meves filles, que preparo per aquest mes de maig.
Per anunciar aquest Banda ampla, el locutor de la promo es va preguntar: “Què en pensen els universitaris, la generació que d’aquí a vint anys liderarà el país?”. En aquest moment em va caure tota la col·lecció d’embolcalls per terra, que vaig recollir immers en un mar de dubtes i de molles de pa de pessic. Ara mateix no certifico si van dir que els universitaris aquests liderarien el país d’aquí a vint o a trenta anys, perquè no ho vaig sentir prou bé (a mi m’hauria de liderar el meu otorrinolaringòleg). Tampoc no entraré en això de liderar, que és una cursileria que ara se sent pertot arreu, inclús a la televisió vaig sentir en una ocasió com un periodista presentava un reportatge sobre una drogueria de barri i va explicar-nos amb convicció: “Ara és el fill gran qui lidera aquest projecte”. El que em va inquietar per damunt de tot, i d’aquí que extraviés l’embolcall de la pastisseria La Lionesa de Vic, és que només hi haguessin convocat joves universitaris. En aquests moments, els universitaris a Catalunya només són un 15’7 %, segons dades de l’Idescat. Clarividents, els convocats van estar d’acord en què per a la independència del país caldrà un gran consens social, consens que s’haurà de tenir amb la població que no ha posat els peus en una facultat. Compte que, liderant liderant, no ens quedéssim sols.

Enric Gomà, Time Out, 11 de març del 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir