dijous, 29 d’abril de 2010

Als seus peus, el meu vot

Admeto la meva incapacitat per veure tots els Sálvame, els normals i els de luxe asiàtic. Tampoc no m’ho he proposat, sóc inconstant i dèbil de caràcter. Si un divendres em quedo a casa, no tinc prou força de voluntat per veure sencer Sálvame Deluxe i em distrec amb foteses com L’hora del lector. Per això, se’m va passar el moment en què Jorge Luis Vázquez, en una gran feina de capot, ens va participar les seves simpaties polítiques: “Yo creo que Trinidad [Jiménez] está haciendo una labor maravillosa y José Blanco ya ni te cuento. Y espérate, que ya veremos como celebramos la victoria de José Montilla en Cataluña”. No queda del tot clar si va dir “como celebramos” o “cómo celebramos”. La primera opció assenyala el fet de celebrar-ho i la segona, la manera de celebrar-ho. Amb Marina Geli sortint d’un pastís? Uns passos de claqué de Joaquim Nadal? El professor Toni Aira, a Tot és molt confús de Catalunya Ràdio, va apuntar que és una estratègia del nou cap de campanya del PSC per empènyer els espectadors de Sálvame a votar el president Montilla. Tot és poc per contrarestar la legió d’articulistes i opinadors mediàtics de la Fundació Catalunya Oberta que repeteixen, presos d’una ira santa, que ens cal un líder fort, que no és altre que Artur Mas (tanta insistència ens remet als temps del general Perón). Però el PSC, en un gest insòlit, ha decidit recórrrer a estrelles com Jorge Javier Vázquez. Arribats a aquest punt, els pròxims seran Jordi González i Glòria Serra? Ana Rosa Quintana? Andreu Buenafuente? Karlos Arguiñano, mentre fa el sofregit del marmitako? Els altres partits no trigaran a imitar-lo i emplaçaran els presentadors més lleials i les productores còmplices. No em sobtaria gaire que Paz Padilla, a ¡Al ataque!, de tant en tant expliqués un acudit que comencés així: “Va un senyor tan pancho por la calle a votar a José Montilla cuando de pronto...”.

Enric Gomà, Time Out, 29 d'abril del 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir