Manga del Mar Menor

A l’atzar, vaig veure uns dibuixos del Japó a l’estrenat 3XL, el canal juvenil de TVC, que es titulen Bleach. Durant el primer capítol, El dia que vaig decidir convertir-me en Shirigami, vaig mirar de concentrar-me en el nus del conflicte i, després que un noi donés unes quantes patades sense solta a uns vianants, vaig entendre que la idea consistia a grans trets en la lluita del bé contra les forces del mal. Anem bé, em vaig dir reconfortat, i és que tota aquesta mandanga me la conec una mica d’algunes pel·lícules que desitjaria oblidar i no puc. A Bleach, uns monstres escruixidors, els Hollows, una mena d’escarabats gegantins, devoren l’ànima dels difunts i els Shirigamis, uns espectres benignes, els salven de la destrucció i d’uns turments espantosos. Una mica com la Mare de Déu del Carme quan rescata les ànimes del purgatori assistida pels àngels celestials, però en japonès, amb un dibuix tosc –res a veure amb Tintoretto- i moltes patades. Quan el noi –un autèntic neurastènic- entra a casa seva, el seu pare el renya perquè arriba tard a sopar i ell li respon amb una patada a la cara. El pare pateix una crisi nerviosa, cosa molt natural en una situació com la seva, i la filla, que sopa a taula educada i polida, exclama desdenyosa: “Un pare patètic que es comporta com un nen de parvulari”. Si en veure la nena vaig tenir un bri d’esperança per aquesta família desestructurada –una càrrega seriosa per a la sanitat pública, els neurastènics ens costen gairebé tant com els fumadors-, ara s’havia esfondrat com un castell de cartes. Pobre home, el pare, que és metge, ha de treballar per alimentar, abrigar i donar cobert a uns fills tan desagraïts.
Per ultim el noi aquest, l’Ichigo, es converteix en shirigami per combatre el mal, que també són ganes. Si me’l trobo per Second Life, on vaig sovint quan vull estar sol ja que actualment no està gaire concorregut, faré veure que no el conec.

Enric Gomà, Time Out, 30 de setembre del 2010.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Exèquies laiques: el capdevilisme

¿Qué es una nación?

Barthes, el símptoma