Apostar per l'educació

Una granja avícola sencera, no només un pollastre, és el que es va muntar arran d’unes opinions dites en privat a la pausa publicitària per Salvador Sostres a Alto y claro, programa de debat de Telemadrid, al voltant dels encants corporals de les noies de disset, divuit i dinou anys. El mullader devia venir perquè hi va incloure menors, sinó no s’entén tanta indignació justiciera. Sobre les menors, cadascuna és un món i cada maquillatge, un misteri, com el d’aquelles amants de Berlusconi de disset anys que duen al rostre tota la taula Pantone. Com que el vídeo d’Alto y claro es va penjar en una xarxa social, Telemadrid exigirà responsabilitats a l’empleat que l’ha fet públic. Si no es protegeix la privacitat, no trigarem a veure com Susanna Griso, a les pauses d’Espejo público, es taca la brusa amb Actimel.

El punt àlgid del vídeo el va protagonitzar la presentadora, Isabel San Sebastián, en advertir a Sostres: “¡Que hay niños! ¡Cállate!”. Perdó? Nens de públic a Alto y claro? Procedents d’escoles de Rabat –en viatge d’estudis-, de Cadis i de Tarragona, devien visitar els platós de Telemadrid i els van endinyar l’Alto y claro. En atenció a ells, San Sebastián hauria pogut repetir les seves declaracions a la radio fetes el 2004: “La mitad de la sociedad vasca es miserable y cobarde”. O indignar-se de nou amb un espectador, com quan un d’Alto y claro va dir que “Franco mataba como un criminal” (ella va argumentar que Franco fa molt temps que és mort i que el deixéssim en pau –reposant al Valle de los Caídos, no troben l’hora de traslladar-lo a una tomba familiar del cementiri de Ferrol-). Això és verdadera educació per a la ciutadania i no pas la mandanga aquella que estudien els escolars: fer que els infants entrin en contacte amb el pensament espanyol més ultraconservador. Ni tots els nens no veuen La 10, del grup Vocento, ni tots no admiren prou Curri Valenzuela.

Enric Gomà, Time Out, 24 de novembre del 2010.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Exèquies laiques: el capdevilisme

¿Qué es una nación?

Barthes, el símptoma