dilluns, 13 de desembre de 2010

A la sopa (d'espàrrecs blancs de Navarra)

Tot i que fos fruit d’una badada meva, quin gir més imprevisible el de Cuéntame. Seguia les peripècies dels Alcántara –el pare, intepretat per Imanol Arias i el germà, per Juan Echanove-, quan vaig fer aquell zàping distret tan habitual, neguitós, com si toqués el timbre d’un portal i sortís corrents. Al cap de poc vaig tornar a Cuentáme, penedit i amb voluntat d’esmena, i em vaig endur una sorpresa en veure Arias i Echanove viatjant per Navarra. Quin tomb argumental els hi havia conduït? Els Sanfermines? L’Opus Dei? Col·laboració amb banda armada? Inquiet, em vaig adonar que Arias no portava els cabells ensofrats –per augmentar-li l’edat-, sinó que exhibia una tofa negra i juvenil. També somreia més del compte. Passava el temps i no apareixien ni Ana Duato ni María Galiana dient “Ay, Madre del Amor Hermoso”. Tot seguit vaig comprovar que mirava Un país para comérselo, el programa següent de La 1. Es veu que Arias i Echanove volten per les terres d’Espanya, trepitgen formigues, admiren paisatges i s’aturen a enraonar amb homes de bé –mai lladres d’art romànic-, a la manera d’Un país en la mochila de Labordeta. Són programes en què es menja molt formatge. Si els agrada veure persones deglutint formatge, no se’l perdin.

Entesos, mirava Un país para comérselo (cert, sovint ens l’hem de menjar amb patates). Tot i així, a què treu cap que els conductors siguin els actors de la sèrie? És com si Banda Ampla el presentessin les actrius d’Infidels. O Pere Arquillué, Àgora –ideal per abordar el cas Pretòria-. Si Cuéntame és una ficció dramàtica, per què desdibuixar-la a continuació amb els actors fent d’ells mateixos, per Las Hurdes, Chinchón o Palautordera? De sobte vaig témer que potser a partir d’aquell moment tots els programes de La 1 els presentarien Arias i Echanove, colze a colze: Gente, España directo, el Telediario 1 i el Telediario 2. Fins a la sopa, l’escudella i el consomé.

Enric Gomà, Ara, 13 de desembre del 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir