dimarts, 21 de febrer de 2012

Màrqueting d'actualitat

Rebo una carta personalitzada de la companyia Aigües de Barcelona. Segons consta en un requadre superior destacat, és una “informació d'interès sobre la instal·lació d'aigua de la vostra llar”. En llegeixo la primera frase, degudament ressaltada en negreta: “Us recordem que sou responsables del manteniment i les reparacions de la instal·lació i les canalitzacions d'aigua de la vostra llar”. Carai. Sembla extreta del discurs polític. L'inequívoc to d'admonició que sol precedir una clatellada (o una rima afí formada a partir del verb retallar). La vista se me'n va a la següent frase destacada en negreta: “aquest tipus de canalitzacions poden arribar a perdre fins a 2.000 litres d'aigua l'hora -i, ja en rodona- una avaria de la canalització principal pot suposar, en 3 hores, l'equivalent a més de 200 dutxes, que repercuteixen en la factura”. 200 dutxes en 3 hores? Això vol dir que m'exposo a una avaria digna d'un camp de refugiats: 1.600 dutxes al dia. Encara és molt recent el catastròfic incident del Poblenou que va deixar sense gas 534 finques, 4.500 clients i  17.000 afectats, segons dades de l'Ajuntament. De fet, tot just acaben de tancar-se les 258 rases que es van haver d'obrir per reparar la negligència que va injectar aigua en un grapat de quilòmetres de les conduccions de gas. La investigació de l'incident encara no ha determinat com va anar el nyap, però tots els grups municipals de l'Ajuntament van coincidir la setmana passada a exigir responsabilitats a les companyies Gas Natural-Fenosa, Fecsa-Endesa i Aigües de Barcelona. 

La carta que acabo de rebre descriu les catàstrofes domèstiques que es poden produir en les meves instal·lacions d'aigua perquè em vol vendre una assegurança que cobreix la canalització principal d'aigua. Seguragua, en diuen, i ofereix un lampista qualificat que repararà l'avaria, torno a la negreta: “les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, per només 3,99€ al mes (1€ addicional pel cost de la pèrdua d'aigua causada per l'avaria)”. El primer que em ve al cap és que l'empresa que va erigir un fal·lus luminescent a la plaça de les Glòries s'està curant en salut davant de futurs incidents com el del Poblenou. Perquè, tot i que la pòlissa cobreix el tram del qual som responsables, que en principi és només el que s'estén dins de la nostra propietat, també assenyalen xirois que aquest tram “inclou la canalització principal d'aigua subterrània que va des de la connexió a la via pública fins al vostre domicili”. Vol dir això que cadascuna de les vegades que han aixecat la voravia davant de casa han tingut a l'abast dels pics un tram de canonada de la qual sóc responsable directe? Miro el dors de la carta, presidit per una pregunta que interessarà moltíssim els abonats del Poblenou: “Com es pot trencar la Canalització Principal d'aigua?”. Això, això, com? Una infografia en color mostra una casa sotmesa a tres incidents: a) condicions meteorològiques adverses, b) invasió d'arrels, c) pressió d'elements pesats. L'element pesat, ai, és una miniexcavadora Caterpillar groga amb la pala clavada al terra, Sense logo visible (només faltaria que fos Gas Natural-Fenosa o Fecsa-Endesa!). Reparar les fuites dels exemples pot costar de 80,04€     a 352,18€, però et surt de franc si subscrius la pòlissa. En lletra menuda, veiem que l'asseguradora està domiciliada a Dublín (40, Westland Row) i la mediació, en cas de reclamacions, es gestiona des de la propera localitat de Pozuelo de Alarcón (Cerro de los Gamos, 1).

Serà interessant conèixer el grau d'acceptació d'aquesta assegurança en llocs com el  Poblenou. 

Màrius Serra. La Vanguardia. Dimarts, 21 de febrer de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir