dijous, 29 de març de 2012

Sufix General d'Autors

Benvolgut Antón Reixa... (digressió: quins grans moments vaig passar als vuitanta botant amb les cançons d'Os Resentidos!, què se n'ha fet d'aquella esplèndida Galicia Caníbal en la qual, malgrat Fraga,  fai un sol de carallo?). Tornem-hi: Benvolgut Antón Reixa i altres membres de la candidatura AUNIR a les eleccions de la SGAE,
 
Us escric avui, que falta un mes just per als comicis del 26 d'abril, per dir-vos que estic considerant la possibilitat de donar-vos suport. Que us votaré, vaja, tot i que amb una condició. Abans, però, he de confessar-vos que a l'hora de posar condicions em sento tan fort com el Govern del meu país quan vol negociar el Pacte Fiscal. És a dir, que la meva força com a votant a les eleccions de la SGAE és més aviat minsa. Figuro al Col·legi Electoral d'Obres de Petit Dret, i no pas al d'Obres de Gran Dret ni al d'Obres Audiovisuals ni al d'Editors. No tinc cap vot permanent (i això ja m'agrada, perquè a la vida som de pas), en tinc quatre de temporals (que és un fet molt coherent amb el mercat laboral d’ara) i un de social (que no sé què vol dir, perquè no em consta haver pres cap gintònic convidat per la SGAE, però el tinc). La qüestió és que, amb una il·lusió indissimulada, d'avui a un mes penso presentar-me a la bonica seu barcelonina de la SGAE al passeig de Colom amb els meus cinc vots a la butxaca, ben disposat a donar-vos-els després d'haver llegit el vostre decàleg programàtic. Suposo que allà ja m'explicaran com ho he de fer: si ficar cinc paperetes dins del mateix sobre o introduir-les l'una darrera l'altra dins l'urna, com un Messi qualsevol, o buscar paperetes de valor cinc... Ja em perdonareu, però mai no he tingut cinc vots a càrrec meu en una mateixa votació. Sóc un votant modest. 

Potser per això també és modesta la petició que goso fer-vos arribar com a votant potencial vostre. AUNIRers i AUNIReres, voldria que consideressiu seriosament la possibilitat de registrar afixos com a Obres de Petit Dret. Afixos, tant prefixos com sufixos. Jo bàsicament estic interessat en els sufixos, però no voldria ser titllat d'insolidari i, per tant, obro la proposta als companys prefixistes. El meu gran argument és el sufix -àlia. Considero que hauria de generar drets. Als noranta em vaig empescar el nom de Verbàlia per designar el territori del joc verbal. Primer va ser una idea, després un domini d'internet, un llibre, un portal i ara també és una capsa de jocs. Però l'any 98, en presentar al Grup 62 el projecte del llibre, vaig haver de vèncer les reticències de l'entorn editorial. Tothom (també els de casa) considerava que Verbàlia no era un bon títol. Llavors es portava el -mania. Basquetmania, Telemania, Bibliomania... Després, de mica en mica, van començar a florir les -àlies pertot: Musealia, Lecturalia, Estructuralia... Quan a Lleida es va consolidar la biennal Humoràlia el meu entorn va començar a creure que potser Verbàlia no era tan mal nom. Després va venir l'allau. Musicalia, Teatralia, Danzalia, Pinturalia, Novialia... Quan va morir mon pare i vam rebre una corona a través de Funeralia em vaig inquietar. Ahir a Navarcles van clausurar Monacàlia, la Fira de l'Abat (Sant Benet). Resulta gairebé impossible trobar cap arrel que no hagi estat associada al sufix -àlia.

Per això m'estranya molt que a hores d’ara ningú no hagi registrat encara el domini Dretàlia, ideal per a una entitat gestora de drets (més encara en temps de dretes). Benvolgut Antón i gent afí d'AUNIR, no us demano que em deixeu registrar el prefix al meu nom, però si voleu els meus cinc vots, canvieu-li el nom a la SGAE. I no li poseu Dretàlia.

Màrius Serra. La Vanguardia, dimarts 27 de març de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir