diumenge, 29 de juliol de 2012

Fly, fly, Bernabeu

Llegeixo a l'ABC que el president del Reial Madrid busca diners i que una de les maneres d'obtenir-ne és oferir el nom de l'estadi. El Santiago Bernabéu i els seus vomitorios podrien canviar de nom, doncs, a canvi de cinquanta milions d'euros per temporada. El que anys enrere, en el món a. B. (per abans de Bankia), algun castís hauria xifrat en 0,6 Cristianos. La procedència més probable del parner, en la línia del que passa a molts clubs europeus de futbol, és el món àrab. I el nom que més sona és el de la companyia aèria Fly Emirates. Això sí, Florentino Pérez sembla que vol mantenir el cognom de don Santiago de totes totes, de manera que, en el cas de firmar un acord de patrocini amb Fly Emirates, l'estadi del Reial Madrid passaria a dir-se “Fly Emirates Bernabéu” i l'únic damnificat seria l'apostòlic nom de pila de l'eximi madridista, don Santiago. Els emirats voladors ja donen nom al camp de l'Arsenal londinenc i el Bayern juga a l’Allianz Arena, però segur que quan es produeixi el traspàs no deixarà indiferent el madridisme. A mi tampoc no m'agradaria que el Camp Nou es digués Qatar Nou, per exemple, i això que el del Barça és un estadi amb nom descriptiu, sense il·lustres cognoms al rètol. Imaginem-nos què pensaria la gent de Valladolid si el seu mític estadi José Zorrilla es transformés en Coco Chanel Zorrilla o Carolina Herrera Zorrilla. Ni que només fos Estadi Agatha Ruiz de la Prada Zorrilla. Quan el van fer nou els vallisoletans no s'ho van pensar dues vegades i li van posar Nuevo Zorrilla, en una bella manca de concordança aparent que remet a aquella figura retòrica anomenada sil·lepsi.

En els ambients més futbolers, desvagats com es troben des que va acabar l'Eurocopa, la notícia del possible canvi de nom ha desfermat l'ànsia especulativa de mala manera. En una llista de correu d'il·lustres culers, el nom dels quals només revelaré sota tortura, he llegit un munt d'alternatives a Fly Emirates: des de Goldman Sachs Bernabéu fins a Sheldon Adelson Bernabéu, passant per un rotund Jorge Mendes Bernabéu que respondria al poder real que té l'agència futbolística que representa Mourinho, Cristiano, Pepe, mitja dotzena més de jugadors madridistes més i deu dels onze titulars de la selecció portuguesa. Si aquesta història de patrocini nominal arriba a bon port, a Madrid el món d. B. es farà visible en un escenari tan sensible com la llotja del Bernabéu. Com que l'Emirates ja existeix tots els culers que hem hagut d'acatar Qatar a contracor ens hi referirem aplicadament com el Fly, per fer palès que el Madrid també està intervingut. A veure si el proper clàssic ja el juguem al Fly, que rima amb guai i amb ai ai ai.

Màrius Serra. La Vanguardia. Rum-rum del dilluns 23 de juliol de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir