dimarts, 17 de setembre de 2013

Quedem a Poble Sec Dodotis?

L'anunci de l’imminent patrocini de les estacions del metro de Barcelona és una gran notícia per als gabinets de comunicació de les grans empreses. La cursa per apadrinar parades ocuparà hores i hores de reunions dels professionals de la publicitat per decidir quines. Naturalment, el nombre d'usuaris que hi transita serà determinant, però hi ha altres factors que no haurien de menystenir. Pot ser que les farmacèutiques vulguin copar les parades amb nom d'hospital (Sant Pau, Clínic, Bellvitge) però no em negaran que si una marca de formatges patrocina l'estació de Rocafort la recordarem. Llet Pascual podria patrocinar Maragall, Lego Arc de Triomf i qualsevol casa de compreses o bolquers Poble Sec. Baixo a Poble Sec Dodotis, direm amb una rialleta. O visc a prop de Bac de Roda Michelin. Les immobiliàries es barallaran per associar el seu nom a estacions com ara Torrassa o Tres Torres, i les grans marques de moda (Versace, Cristian Dior, Dolce & Gabbana) competiran per patrocinar l'estació de Collblanc. Cada estiu, els fabricants de biquinis es disputaran les estacions de Vilapicina, Marina, Selva de Mar i Llacuna a l'hora d'anunciar la moda de bany. La de Vallcarca quedarà sense patrocini. Cap marca no es voldrà associar a res que sigui carca. Els de Tous tampoc ho tindran fàcil. Hauran de buscar estacions que més o menys hi concordin: Encants Tous, Penitents Tous, Lesseps Tous? En canvi, Desigual lliga amb tot: Espanya, Catalunya, Tarragona, Girona, Fòrum... 

Aquesta lloable iniciativa de patrocini metropolità canviarà la vida dels barcelonins. Pujarem al metro a Mercadona Maria Cristina i ens plantejarem si baixem a Bonpreu Paral·lel o si seguim fins a Consum Monumental. Les cerveseres, sempre tan proclius al patrocini musical, es barallaran per l'estació de Sant Roc, tot i que algunes potser preferiran singularitzar-se per altres vies: Palau Reial Coronitas, Sants Moritz, Plaça de Sants Miguel, Glòries Guinness... Damm no es conformarà pas amb una sola parada i potser fins i tot es plantegi rebatejar alguna etiqueta: Clot Damm sona prou bé. La felicitat, però, mai no és completa. Una zona fosca s'estén entre les múltiples associacions que permeten els noms de les marques que operen per aquests verals i els que poblen la toponímia subterrània barcelonina. Un territori incòmode, que potser frenarà el patrocini metropolità d'una de les grans multinacionals catalanes: la cadena de moda Mango. Llegida com a forma verbal en primera persona, Mango és una marca que genera missatges subversius al costat dels noms d'algunes estacions del metro barceloní com Les Corts o Congrés.

Màrius Serra. La Vanguardia. Rum-rum 17/9/13

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir