L’art del Trixi

Hola guapes! D’on sou? Where you from? Speak English? Ah, italianes de Roma! Bella, bella Roma! Voleu pujar al meu tricicle? De fet, aquí en diem Trixi, de tricicle i taxi, ¿ho capteu? Vinga, decidiu-vos, una hora són 18 euros i us porto on vulgueu d’aquesta Barcelona turística i meravellosa. Sí? Us animeu? Ok! No, ja em pagareu després... (pedalada) On us porto? Ja heu vist la catedral? És com la Sagrada família, però en antic, ha, ha, ha! Ah, dius que us ha agradat la Sagrada Família? Bella, eh? És que Gaudí era bárbaro. Bé, doncs baixarem pel passeig de Sant Joan, que té carril bici, i després us porto fins al barri del Born, ok?, que és on hi ha les botigues fashion, i si encara en tenen ganes anirem a la catedral... (pedalada) I quants dies fa que sou a Barcelona? Oh, sei arrivate ieri... Sí, parlo italià perquè la mia nonna era italiana. De Bari... No, jo no sóc espanyol, sóc argentí. Bé, jo dic sempre que sóc un ciutadà del món. Si voleu, aquesta nit quedem per fer un drink y us ho explico... Ja heu vist el Port Olímpic? Jo us hi porto gratis (picada d’ullet, pedalada). Però ara mireu això, sí, aquest és l’Arc de Triomf de Barcelona. És parent de l’arc de triomf de París. I allà al final de l’avinguda hi ha el parc de la Ciutadella. Ah, aquesta estàtua? Sí, a veure que m’hi acosto... Es diu Pau Claris. Doncs la veritat és que no sé qui és el paio, però per la postura sembla un bailaor de flamenc, ha, ha, ha! (pedalada) Bé, aquest és el parc i això d’aquí és el Castell dels Tres Dragons. És molt antic, ja es veu... (pedalada) Ara us porto fins al Born, que és on hi ha les ruïnes de la guerra civil de Barcelona. Són una passada, es veuen les cases i els carrers que es van salvar de les bombes. Barcelona és eterna. D’això, que teniu calor? Doncs no patiu que us poso l’aire condicionat, ha, ha, ha! És que a l’estiu Barcelona és una ciutat per viure de nit. Com us he dit, si voleu us recullo a l’hotel i sortim junts... (pedalada) Ah, jo em dic, Diego, com el Maradona, però aquí tothom em coneix com a Trixi, pel tricicle. I vosaltres, com us dieu?

Jordi Puntí, El Periódico, 16 de juny del 2014. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Exèquies laiques: el capdevilisme

¿Qué es una nación?

Barthes, el símptoma