dilluns, 10 de novembre de 2014

Vota Carles Cassanyes!

       Només l’he vist una vegada en la meva vida, fa gairebé un any, però quan escric aquestes ratlles sé que, passi el que passi, haurà estat l’heroi d’aquest 9N històric. Recordin el seu nom. Es diu Carles Cassanyes i al seu perfil d’about.me es defineix d’aquesta manera: “Em dic Carles i visc a Sabadell, tot i que m'agradaria viure a prop del mar... a Cotlliure, a Eivissa (fotos), la Costa Brava... Llicenciat en filosofia, treballo en el món de la formació de català per a adults, tant presencial com a distància, des de fa més de 25 anys. Estic convençut de la necessitat d’un canvi en el procés d’ensenyament i aprenentatge i que les TIC ens ofereixen moltes possibilitats per a l’educació. M'agrada llegir, escoltar música, tocar el saxo i el clarinet (link sonor), resoldre enigmes, jugar a escrable...” Aquest professor va guanyar, tal dia de desembre farà un any, un curiós campionat de mots encreuats organitzat pel crucigramista Jep Ferret en el marc del festival de jocs de taula DAU Barcelona 2013. Els participants havien de resoldre un quadern amb mots encreuats històrics que havíem redefinit els crucigramistes actuals de tots els diaris de Barcelona. Un codi xifrat ocultava un missatge secret al qual només es podia accedir si prèviament es completaven les graelles. El premi era honorífic: sortir un dia escollit pel guanyador a totes les graelles de mots encreuats dels diaris de Barcelona. Un d’aquells intangibles que no es poden pagar amb diners i que, de tan valuosos com són, molta gent menystindria.

       Quan Carles Cassanyes va recollir el premi honorífic ens va comunicar de seguida que ja sabia la data. Tots vam creure que ens diria el dia d’algun aniversari però ens va sorprendre amb una data que llavors feia tot just feia quatre dies que havia començat a circular: el 9/XI/2014. Onze mesos després, ahir 9N el nom del clarivident Carles Cassanyes va sortir als mots encreuats de La Vanguardia (als del meu company Fortuny i als meus), El Periódico (Anna Genís i Jep Ferret), Ara (Jordi Ventura), El Punt-Avui (Miquel Sesé) i El País (Pau Vidal). Definit d’una manera o altre, segons l’estil de cada crucigramista, Carles Cassanyes passa a la història com el nexe d’unió entre tots els diaris el 9N. Jo el vaig posar a Horitzontals 5: “Descriu la cilindrada del desig votaire d’en Carles Cassanyes amb dos-cents docents”. Resposta, CC. Sembla clar que no hi haurà candidatura electoral única, però ningú no podrà negar que els crucigramistes, aquests éssers d’ànima blanc-i-negra que vivim de complicar la vida al proïsme, hem estat capaços de compartir candidat. No t’hi trenquis les banyes i vota Carles Cassanyes.

Màrius Serra. La Vanguardia. Rum-rum 10/11/14

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir