dissabte, 10 de desembre de 2016

Personatges sense autor

Dimecres vaig suscitar un relat col·lectiu de manera involuntària. La culpa va ser de l’ordre. De voler fer endreça en la llista de contactes, vaja. Amb els anys, arrossegues d’un mòbil a l’altre un munt de gent amb qui ja no mantens cap mena de tracte, difunts inclosos. De tant en tant, t’apareix un espectre del passat. Per això, vaig pensar que podria dedicar una estona a netejar l’agenda. Sense adonar-me que era al whatsapp, vaig començar per la A d’Abad (els tinc per cognoms) i vaig anar marcant els contactes que volia conservar. Quan era a la Co de Comas el sistema va dir prou i vaig llegir un 256/256 que semblava indicar el límit de capacitat. Llavors vaig pitjar un botó que em va semblar que els agrupava. I sí que els agrupava, sí: acabava de crear un macrogrup de whatsapp. Els usuaris més inquiets van reaccionar immediatament, que què era allò, que què els volia. Consternat, vaig anar al perfil, vaig comprovar que jo era l’administrador d’un grup de 256 participants i vaig voler-ho tallar de soca-rel pitjant “Sortir del Grup”. L’alleujament em va durar segons. Ben aviat em van començar a arribar missatges privats de damnificats. Em vaig adonar que havia embarcat 256 éssers que no es coneixien i després els havia abandonat a la seva sort, com un capità covard.

       Després del regust amarg d’haver embolicat la troca, aviat em van arribar notícies fascinants. La majoria dels implicats havien entès que era un error i, emprenyats o no, abandonaven el grup, però uns quants havien començat a relacionar-se. Les interaccions entre desconeguts són la clau per entendre com la humanitat ha arribat fins aquí. I jo sense poder-ho veure! Aviat, un parell de damnificats fascinats pel que llegien em van començar a enviar captures de pantalla. Això n’és un resum sense emojis: “Hola hola? Qui sou? / Soy Fredy. Soy el poseedor de tu manuscrito!!! / Què és això? / Màrius, tot bé? L’has creat tu, aquest grup, no?/ Quin grup fantasma és aquest?/ Hola Màrius! Crec que has activat un grup i no ho saps!/ Es un experimento?/ Caram! Poder serem secundaris en la nova novel·la del Màrius. Jo marxo. / Com ho feu per marxar?/ Jo ja no sé qui sóc.../ Has de buscar a opcions eliminar o dejar el grupo. Una abraçada. / On trobes opcions? No ho veig / Yo creo que de aquí sale una novela / Yo me quedo a ver quiénes sois y a vender el número de móvil al Hola o Sálvame / Això ni en un llibre de Manuel de Pedrolo / Potser és un experiment d’en Màrius per veure com interactuem... Hi ha algú d’aquí que tingui aquest encàrrec? Càmera oculta? / Som nosaltres! / Àngela!/ Som els orfes del grup del Màrius / Ah! Doncs muntem un moviment literari. Jo em dic Rosereta / La administradora / No som ningú... però el que ha unit en Màrius Serra, que no ho separi l’home / Aprofito, anagrama de Màrius Serra: Remar Rius SA. Ja em perdonareu / Si mireu a les dades del grup, l’administrador no és el Màrius / Un altre anagrama: Si mesura rar / Ei! Tant de gust! Aprofito per fer propaganda: us passo el meu darrer videoclip! (link a youtube)/ És un gran germà sense el germà gran!”. Qui vol Tinder?

Màrius Serra. La Vanguardia. Columna a Cultura 10/12/16

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entradas populares

Compartir